W dniach 01 – 02 czerwca 2022 r., odbyła się wycieczka do  Bukowca, w której uczestniczyli uczniowie klas 4-8 wraz z wychowawcami. Wycieczka została zorganizowana w ramach  projektu „Wspomagamy Naukę”

Wyjazd rozpoczął się 1 czerwca (czwartek) spod szkoły w Proboszczowie o godzinie 9.00. W miejscu docelowym tj. Bukowcu byliśmy o 10.00.

Zaraz po przyjeździe nastąpiło przydzielanie pokoi w schronisku Margo. Potem wraz z panią przewodnik wszyscy poszliśmy zwiedzać majestatyczny park w Bukowcu. Pierwszym obiektem na trasie było miejsce, w którym pochowano dawniejszego właściciela parku wraz z żoną. Po drodze minęliśmy ule oraz podziwialiśmy piękne widoki. Dotarliśmy też do Kręgu Druidów nazywanego również miejscem mocy. Było to coś w rodzaju struktury z dużych głazów. To miejsce było związane z wierzeniami starożytnych Słowian. W całym parku umiejscowione były różne budowle charakterystyczne dla różnych okresów. Po drodze minęliśmy herbaciarnie, dom rybaka, jeziora i budowle przypominającą te ze starożytnej Grecji.

Po spacerze po parku wszyscy podzielili się na dwie grupy tych głodnych i tych mniej głodnych. Osoby głodne poszły do kawiarni Artystyczna Stodoła, natomiast druga grupa poszła do muzeum Tajemniczy Las. Muzeum to było głównie z wypchanymi zwierzętami, ale znajdowało się tam także sporo interaktywnych miejsc.

Następnie obie grupy poszły do  Muzeum Pałaców i Ogrodów w Bukowcu. Tam znajdowały się miniatury pałaców i wielka makieta całego  parku w Bukowcu. W dalszej kolejności autobusem pojechaliśmy do kolejnych atrakcji, czyli pałacu w Wojanowie, pałacu w Karpnikach i do sklepu Dino.

Po powrocie do schroniska było ognisko, na którym można było zjeść kiełbaskę. Ognisko szybko się skończyło, ponieważ wszyscy poszli oglądać mecz Polska-Walia, który odbył się o godzinie 18.00. Polska wygrała 2 do 1, więc wszyscy byli szczęśliwi.

Pod wieczór części osób poszła podziwiać tamtejszą przyrodę. Było już bardzo późno kiedy wszyscy poszli spać.

Rano było śniadanie, na którym były podane kanapki. Po śniadaniu klasy 4-6 miały warsztaty teatralne z panią Honoratą, a klasy 7-8 poszły na wieżę widokową. Następnie była zmiana, starsze klasy miały warsztaty teatralne, a młodsze poszły na wieżę. Zaraz po zakończeniu warsztatów i powrocie z wieży został podany obiad.

Po obiedzie o godzinie 14.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Proboszczowa. W Proboszczowie byliśmy o godzinie 15.00.

Wycieczka podobała mi się, była ciekawa i bardzo pouczająca. Warunki w pokojach były przyzwoite, gdyż w każdym pokoju był telewizor.

Podsumowując – wycieczkę można uznać za udaną.

Zapraszamy do  Fotogalerii (130 zdjęć)