12 czerwca 2024r. uczniowie klasy 4, 7, 8 oraz nasz najmłodszy uczestnik mieli okazję uczestniczenia w dwudniowej wycieczce do Wałbrzycha i okolic pod opieką p. Agnieszki Dudek-Fedorowicz, p. Urszuli Panek oraz p. Bogusława Gaworeckiego.  Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy to Sztolnie Walimskie. Pan przewodnik przekazał nam ogrom wiedzy historycznej, uczniowie mogli zobaczyć tzw. kompleks „Rzeczka”, jeden z siedmiu kompleksów „Riese” wybudowanych przez Niemców w czasie  II wojny światowej w Górach Sowich. Dzieci miały możliwość zapoznania się z prezentacjami multimedialnymi, które pokazały nam jak wyglądała praca w podziemiach.

Galeria

Kolejnym miejscem, które zwiedziliśmy był Pałac Jedlinka. Pan przewodnik zapoznał nas z historią pałacu, czasami rewolucji przemysłowej, wojnami śląskimi, opowiedział nam o sekretach bogatych fabrykantów, o intrygach dworskich, ukrytych skrzyniach pełnych skarbów oraz o niewyjaśnionych tajemnicach II wojny światowej.

Pobyt swój w Pałacu w Jedlinie-Zdrój zakończyliśmy ogniskiem z pyszną, pieczoną na ognisku kiełbaską.

Ostatnim miejscem, do którego się udaliśmy był Park Aktywności „Czarodziejska Góra”. Dzieci miały możliwość skorzystać z różnych atrakcji:

park linowy (trasy JUNIOR, STANDARD i EKSTREMUM), dodatkowo trasa TYROLSKA (pół kilometra zjazdów),

wieża wspinaczkowa (15 metrów, trzy ścianki o różnym stopniu trudności),

strzelnica paintball,

tory saneczkowe.

Wieczorem po wyczerpującym ale świetnie spędzonym dniu dotarliśmy do Domu Gościnnego „Biegun”, gdzie czekała na nas pyszna obiadokolacja a następnie udaliśmy się do naszych pokoi, w których spędziliśmy czas na rozmowach, grach…

Kolejnego dnia po zjedzeniu śniadania, przygotowaliśmy się do wyjazdu z Jedliny-Zdrój i udaliśmy się do Wałbrzycha. Nasi opiekunowie wyznaczyli nam czas wolny na zwiedzanie miasta oraz zrobienie drobnych pamiątek. Następnie udaliśmy się do Starej Kopalni gdzie poprzez zabawę nauką i doświadczeniami w Strefie Odkrywania Wyobraźni i Aktywności SOWA wzięliśmy udział w warsztatach „Szychta fuksów”, dzięki którym wzbogaciliśmy swoją wiedzę, a następnie wraz z panią przewodniczką udaliśmy się na teren dawnej kopalni, gdzie mogliśmy zapoznać się z pracą, którą kiedyś wykonywali górnicy oraz mieliśmy możliwość zobaczyć fascynujące podziemia. Pani przewodniczka przekazała nam ogrom wiedzy, opowiedziała o całym procesie i historii wydobycia węgla w tym rejonie, a także powiedziała, że  Stara Kopalnia jest uznawana za jeden z najcenniejszych zabytków kultury technicznej na świecie.

Ostatnim miejscem, które zakończyło naszą świetną wycieczkę był Mc Donald, gdzie każdy z nas mógł wybrać swój zestaw i go skonsumować – oczywiście każdy z nas wybrał to, co lubi najbardziej. Po naszym ostatnim posiłku udaliśmy się do domu, gdzie dotarliśmy o godz. 17.30.