Dnia 20.05.2019 roku wyjechaliśmy na pięciodniową wycieczkę do Trójmiasta. Wyjazd był sprzed budynku naszej szkoły – o godzinie 05: 00 rano .

Po dojechaniu do Gdańska zameldowaliśmy się w OW „Neptun”. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy,  aby przywitać się z polskim Bałtykiem . W ciepłych promieniach słońca  spacerowaliśmy brzegiem morza  i oczywiście wskakiwaliśmy  do wody.

Drugiego dnia, po śniadaniu, wyruszyliśmy do Gdańska. Ten dzień upłynął pod hasłem „Gdańsk – spotkanie z historią w tle”.  Odkrywaliśmy uroki Starego Miasta oraz poznawaliśmy ciekawostki, związane z uliczkami i innymi zabytkowymi miejscami , prowadzącymi do fontanny Neptuna. Po powrocie do ośrodka na chwilę wskoczyliśmy do morza, a następnie nadszedł czas na ognisko.

W galerii ponad 400 zdjęć

Trzeciego dnia pobytu nad morzem byliśmy w kościele Najświętszej Maryi Panny w Gdańsku. Tam wysłuchaliśmy koncertu organowego i spacerowaliśmy ścieżkami ogrodów klasztoru cystersów. Następnie udaliśmy się do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy po  słynnym sopockim molo.  Potem  sprawdzaliśmy praktycznie naszą wiedzę w Centrum Nauki „Eksperyment”.

Dzień czwarty to historia II wojny światowej  – pobyt na Westerplatte oraz historia „Solidarności”  w ECS, a wieczorem pożegnanie z morzem i pożegnalne ognisko.

Piątego dnia o godzinie 09:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Na trasie o godz. 11.00  zwiedziliśmy zamek krzyżacki w Malborku. Tam poznaliśmy wiele tajemnic, związanych z tym zabytkiem. Następnie wyruszyliśmy w drogę  do domu. Wycieczkę zakończyliśmy ok. 22.30.

Myślę , że z pewnością  każdemu z nas  będzie brakowało :  tych spacerów nad brzegiem morza , wyciszających widoków zachodów  słońca, spokojnych dźwięków szumu morskich fal i dotyku ciepłego piasku .